Stort Eventcenter etablerar sig i Mirum Galleria

Knock 'em Down öppnar stort eventcenter i Mirum Galleria.

Malin Ståhlgren, delägare och eventansvarig på Event Center Knock ’em Down i Växjö och centrumchef Peter Löfquist.

Regionens häftigaste nöjesutbud etableras i Mirum Galleria.

Vid en pressträff i Mirum Galleria meddelades att Olav Thon Gruppen som äger Gallerian storsatsar på ett 4000 kvm stort eventcenter när Knock ’em Down etablerar sin verksamhet i gallerian.

Centrumchef Peter Löfquist om satsningen:
-Det pågår en förändring i handeln där konsumenterna eftersöker en plats där man utöver att handla, kan mötas och få andra behov som vårdbesök och nöjen ombesörjda. Som ett steg i detta ha vi idag nöjet att presentera denna stora nöjessatsning. En så här stor satsning finns inte i regionen och just den här paketeringen finns ingenstans i Sverige.

Bakom eventcentrat står som tidigare nämnt Knock ’em Down som driver ett liknande eventcentrum i Växjö. För centret i Norrköping står Zana Canpolat, paret Malin och Philip Ståhlgren samt Amer Roza.
Man kommer erbjuda ett brett nöjesutbud med bland annat; The Challenge som är den ultimata aktiviteten för kickoff och företagsevent där man i grupp om 3-4 personer i lag löser uppgifter i olika rum genom att samarbeta – lite likt Fångarna på fortet a la 2019, Surreal bowling med interaktiva bowlingbanor där väggarna dansar till musiken och banorna ”reagerar” då klotet slår ner i banan, VREX som är världens, just nu häftigaste VR-upplevelse där man tillsammans i grupp om, upp till sex personer samarbetar med att lösa uppgifter, en interaktiv trampolinpark för stora och små, en stor restaurangmiljö med bar, biljard, shuffleboard och mycket mer.

De satsar stort i Mirum: Zana Canpolat, Philip Ståhlgren, Malin Ståhlgren och Amer Roza.

Malin som är delägare och eventansvarig på eventcenter Knock ’em Down i Växjö om satsningen:     
-Vår dröm är att skapa en nöjesplats med upplevelser för familj, vänner och företag där man kan umgås och slappna av.
-Det ska finnas mycket att göra för alla och vi kommer anpassa och uppdatera oss i vårt utbud efter behov. Det blir lite som en ungdomsgård för vuxna fyller Philip i.

En stor del av er kundgrupp är företag?
-Det kommer bli en upplevelse som vi erbjuder i paketeringar med bland annat cuper. När man kommer hit får man en personlig värd som tar hand om gruppen så man kan fokusera på att ha kul och slappna av. Här kan man ha sin konferens och avsluta med en afterwork säger Malin.
-Från ett entresollplan kommer det finnas konferensrum där man under konferensen kan blicka ut över hela nöjesområdet, fyller Zana i.

Eventcentret kommer att ligga på gatuplan från Hagebygatan sett och kommer utöver entrén från gatan även att kunna nås inifrån gallerian.

Vad betyder det här för Mirum?
-Det är det viktigaste steget vi tagit efter vår stora ombyggnad. Vi har haft målbilden klar för oss sedan vi påbörjade förändringen av gallerian. Handeln är fortsatt viktig. Det är viktigt för oss att kunna erbjuda något kul för hela familjen – och med den här satsningen kan vi erbjuda något som få platser i Sverige kan göra, säger Peter Löfquist.

Reidar Svedal, kommunalråd och ordförande i samhällsbyggnadsnämnden tycker att det är kul att företag utifrån Norrköping väljer att etablera sig på orten.
-Norrköping är Sveriges största pärla, med våra ca 140 000 invånare så finns det ett bra underlag för etableringar. Mirum Galleria är viktigt för området och erbjuder bra kommersiell- och kommunal service med bland annat vårdcentral och bibliotek. Jag tycker det är bra att man breddar med aktiviteter.

-Vi har tagit fram en konceptmanual. Nu blir det många byggmöten och rekryteringar framöver, avslutar Philip.


Projektet beräknas vara klart till sen höst 2019.

Text och foto: Daniel Serander